چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار خارجی دانش و فناوری شکر به اندازه نمک و سیگار برای قلب مضر است

 
 

مهر نیوز , يكشنبه 16 بهمن 1390

شکر به اندازه نمک و سیگار برای قلب مضر است

 
 

مصرف بیش از حد شیرین کننده می تواند موجب تغییر متابولیسم ، افزایش فشار خون، اختلال هورمونی و صدمات کبدی شود. بنابراین، شکر به اندازه سیگار و الکل مضر است.

هموطن آنلاین _محققان آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که شکر همانند نمک و سیگار برای سلامت به ویژه سلامت قلب و کبد مضر است.
گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو در گزارشی با عنوان "واقعیت درباره شکر سمی" که در مجله "نیچر" منتشر کردند نشان دادند اینکه شکر را تنها به عنوان یک ماده پر کالری مد نظر قرار دهیم کافی نیست، بلکه سطوح بالای تمام قندها به ویژه شیرین کننده های فروکتوز ذرت و یا حتی آب معدنی های طعم دار فرایندهایی را ایجاد می کنند که سبب مسمومیت کبدی و در نهایت شیوع بسیاری از بیماریهای مزمن می شوند.
بسیاری از افراد در تجربیات شخصی خود می دانند که سطوح قند خون در اثر مصرف این شیرین کننده ها بالا می رود.
برپایه اطلاعاتی که توسط انجمن قلب آمریکا منتشر شده است یک بزرگسال 22 قاشق شکر در روز مصرف می کند درحالی که یک نوجوان می تواند حداکثر 34 قاشق چای خوری شکر استفاده کند.
همچنین 17 درصد از کودکان و نوجوانان آمریکایی از چاقی مفرط رنج می برند. این مسئله شاید می تواند به این دلیل باشد که در 50 سال اخیر مصرف شکر در تمام دنیا 3 برابر شده است. به این ترتیب می توان گفت که یکی از دلایل همه گیری چاقی مفرط مصرف بالای شکر است.
این محققان در تحقیق خود جزئیات دقیق تری از اثرات متابولیکی شکر را ارائه کردند. این بررسیها نشان می دهد که مصرف بیش از حد این شیرین کننده می تواند موجب تغییر متابولیسم (سوخت و ساز بدن)، افزایش فشار خون، اختلال هورمونی و صدمات کبدی شود. بنابراین، شکر به اندازه سیگار و الکل مضر است.
سال گذشته نیز گروهی دیگر از دانشمندان آمریکایی دریافته بودند که قند و شیرین کننده های مصنوعی نوشابه های گازدار موجب افزایش فشار خون می شوند.

 
 

بررسی احتمال برخورد سیارکها با زمین
گیاهان به قالب ریزی زمین کمک کردند

 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
مدیریت حضور کارکنان با استانداران است
:: فناوری اطلاعات ::
پایان ممنوعیت پرحاشیه؛ واردات تمام برندهای موبایل، آزاد اعلام شد
:: روی خط جوانی ::
دلیل نوعروس برای طلاق 6 ماه بعد از عقد چه بود؟
:: ورزش ::
اولادقباد کوتاه آمد: قدردان آقای شمسایی هستم
:: فرهنگ و هنر ::
۸۳ درصد اولیا، کیفیت آموزش مجازی را «خوب» و «خیلی خوب» ارزیابی کردند
:: حوادث ::
اختلاف بر سر مبلغ رهن یک خانه به قتل منجر شد

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار