 تحقيقات نشان می دهد استفاده کمتر از نوشیدنی های شیرین فشار خون را کاهش می دهد.
دکتر لی وی چن استاد دانشکده سلامت عمومی و سرپرست گروهی که این مطالعه را به انجام رسانده است گفت: نتایج این تحقیق نشان می دهد مصرف کمتر نوشیدنی های شیرین و قندی نقش مهمی در الگوی غذایی مناسب برای کاهش فشار خون و بیماری های ناشی از افزایش فشار خون دارد.
وی افزود: در این بررسی به این نتیجه رسیدیم که کاهش سه میلیمتری جیوه فشار خون اولیه، میزان مرگ و میر ناشی از حمله مغزی و بیماری های عروق کرونر را به ترتیب 8% و 5% کاهش می دهد.
|