چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه آشنایی با غذاهایی که خطر سکته مغزی را کاهش می دهند

 
 

ایرنا , شنبه 1 بهمن 1390

آشنایی با غذاهایی که خطر سکته مغزی را کاهش می دهند

 
 

آنچه كه نتایج مطالعات نشان می دهد این است كه افراد یك رژیم غذایی غنی منیزیم مانند سبزیجات دارای برگ سبز آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار مصرف كنند.

هموطن آنلاین _بررسی های جدید نشان می دهد مصرف رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و غذاهای منیزیم دار خطر سكته مغزی را كاهش می دهد.
اما از آنجا كه این تحقیق بر روی منیزیم موجود در غذا متمركز بود محققان توصیه نمی كنند كه افراد به طور روزانه مكمل های منیزیم دریافت كنند.
سوزانا لارسون استاد موسسه كارولینسكا در استكهلم سوئد گفت: آنچه كه نتایج مطالعات ما نشان می دهد این است كه افراد یك رژیم غذایی غنی منیزیم مانند سبزیجات دارای برگ سبز آجیل، حبوبات و غلات سبوس دار مصرف كنند.
این پژوهشگر داده های تحقیقاتی به دست آمده را در 45 سال گذشته بررسی كرد تا دریابد مردم چه مقدار غذای منیزیم دار مصرف می كنند و چه تعداد از آنها مبتلا به سكته مغزی می شوند.
در هفت پژوهش منتشر شده در 14 سال گذشته حدود 250 هزار نفر در آمریكا ، اروپا و آسیا به مدت 5/11 سال بررسی شدند.حدود شش هزار و 500 نفر از آنها معادل سه درصد، در این مدت دچار سكته مغزی شدند.
برای هر 100 میلی گرم منیزیم اضافی كه فرد روزانه مصرف می كند خطر سكته مغزی ناشی از ایسكمی 9 درصد كاهش می یابد.
سكته مغزی ناشی از ایسكمی به دلیل كم خونی، شكل رایجی از سكته و ناشی از لخته خون درعروق است.
میزان منیزیم مصرف شده توسط مردان و زنان در این بررسی 242 میلی گرم در روز بود. پزشكان برای مردان و زنان بالای 31 سال به ترتیب 420 و 320 میلی گرم در روز منیزیم توصیه می كنند.
نتایج این تحقیقات در نشریه تغذیه بالینی آمریكا منتشر شده است.
با این حال این پژوهش اثبات نمی كند مصرف منیزیم خطر سكته مغزی را كاهش می دهد.

 
 

سندروم پیش از قاعدگی و درمان‌های غذایی

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار