 هموطن آنلاین _ مطالعات نشان میدهد هندوانه میتواند باعث کاهش تصلب شرایین (سختی رگها) شود.
یک مطالعه جدید پیشنهاد کرده است که هندوانه میتواند تصلب شرایین (یا همان سختی رگها که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی دیواره داخلی برخی رگها مشخص میشود) را کاهش دهد.
محققان دانشگاه کنتاکی ادعا کردهاند که در یک گروه آزمایشی از موشها همزمان با رژیم غذایی خاوی کلسترول بالا، به مدت 8 هفته آب هندوانه داده شد. نتیجه تحقیقات نشان داد وزن بدن این گروه کمتر از گروه دیگری از موشها بود که با آب معمولی تغذیه شده بودند. همچنین میزان توده چریی و غلظت کلسترول پلاسما در گروه اول به میزان قابل توجهی پایین تر بود.
|